Een kort maar krachtig bloemenfeest

Op het schoolfeest kleurde onze school helemaal in het thema Bloemen. Wat een warme, gezellige en feestelijke start had moeten zijn van een lange namiddag en avond, kreeg onverwacht een andere wending. Toch kijken we met een grote glimlach terug op een geslaagde editie vol inzet, flexibiliteit en verbondenheid.

In de aanloop naar het feest werd er enthousiast uitgekeken naar een programma met optredens, lekker eten en tal van fijne ontmoetingen. Alles stond klaar om er samen een zorgeloze dag van te maken. De kinderen hadden hard geoefend en popelden om hun talenten te tonen.

Op de dag zelf kregen we echter het bericht dat de stad Gent vanaf 18 uur alle buitenactiviteiten verbood. Dat nieuws vroeg om snelle aanpassingen. Dankzij de bereidwilligheid van iedereen konden we het programma herschikken en de optredens vroeger laten starten. Op korte tijd werd er geschakeld, met één doel voor ogen: de kinderen toch dat verdiende podium geven.

En dat is gelukt. De optredens straalden energie, creativiteit en plezier uit. Ouders, familie en leerkrachten genoten zichtbaar van elk moment. Hoewel het feest vroeger moest afronden dan gepland, werden het twee intense en mooie uren waarin de sfeer helemaal goed zat.

Ook naast het podium bleef het genieten. De heerlijke spaghetti viel duidelijk in de smaak en dankzij de mogelijkheid om porties mee naar huis te nemen, kon iedereen toch nog een stukje van het feest laten verderleven.

We willen iedereen van harte bedanken voor het begrip, de flexibiliteit en de positieve ingesteldheid. In plaats van teleurstelling overheerste er verbondenheid. Samen hebben we er het beste van gemaakt.

Dit schoolfeest zal misschien herinnerd worden als anders dan anders, maar zeker ook als een moment waarop Salvator heeft laten zien hoe sterk ze is.

Op naar volgend jaar, hopelijk opnieuw onder een stralende hemel en met een volledig programma, maar met minstens evenveel warmte en samenhorigheid.

Opent in een nieuw venster